keskiviikko 13. huhtikuuta 2022

Ikivanha sielu

 Välillä minusta tuntuu

siltä

kuin olisin jo nähnyt kaiken tarpeellisen.

Olen kokenut niin paljon

tuntenut niin voimakkaasti, niin monia tunteita

olen tehnyt mielettömästi töitä

yrittänyt vuosia muuttua

vain lopulta ymmärtääkseni

ettei minun koskaan tarvinnut muuttua.

Olin syntynyt valmiina 

olin aina valmis

ja matkalla vain unohdin sen

Mikä mieletön paradoksi 

elämä onkaan

Olen elänyt miljoonia rooleja

Matkustanut maailmaa

Elänyt unelmiani todeksi

maalannut unelmani ja katsonut niiden muotoutuvan elokuvaksi ympärilleni

välillä tuntuu siltä, 

että minulla ei ole enää mitään opittavaa täällä. 

Ei mitään tehtävää,

Onko elämällä minulle vielä jotain annettavaa?

Vain onko aikani antautua täysin virtauksen vietäväksi

ja elää muille,

lapselleni, 

heille jota voin auttaa

ei. 

sellainen egoton pyhä elämä

se ei ole minua varten

ei tässsä elämässä

minulta on kysytty tuo kysymys niin monta kertaa aiemmin

olen aina vastannut Ei

en halua

en ole siihen valmis

haluan vielä seikkailla, nuoruudessani

olen nuori ja haluan nauttia tästä roolistani

tehdä niitä hölmöyksiä joita ikäiseni tekevät

mutta jos päättäisin luopua siitä

jos edes harkitsisin tarjousta

loppuisikohan kärsimyksin?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos <3